Popular Posts

Friday 27 January 2012

Impinsi de la Spate de Marile Companii

     Cand ai mers la magazin sa-ti cumperi lucrul dorit, fie el un smartphone, o haina  ultimul design, o bijuterie valoroasa, o sticla de cola sau chiar un meal de la unul dintre odios de marile lanturi de fastfood-uri, esti sigur ca l-ai luat neaparat pentru ca iti trebuia neaparat? a fost in totalitate decizia ta? Ti-ai dat vreodata seama k anumite companii pe care nu o sa le numesc, te controleaza din spatele scenelor, ca iti baga pe gat toate rahaturile care li se par lor convenabile si profitabile?

     Ia un iPhone de exemplu, chiar dak nu il ai, toooti stim cate sute de mii de aplicatii au, tot ce pot sa faca, cate chestii smechere stie, ca e mai destept k tine logic, ca e facut de acea companie care practic nu prea a existat pana la telefonul asta si multe altele. Presupunem ca ti-ai luat minunatul produs, oaaaau, esti cool nu? se uita gajicile la tne cum o arzi tu Doctor Gadget k ai telefon de firma dom'le si toate beneficiile alea psihologice de ti le aduce device-ul. Si totusi ai observat k dupa 2 zile te uita toti? Ce dak ai aiFon, ai avut cele 15 minute de faima, akm date drek intr-un cuvant, au aparut altele mai cool. Mai e si partea tehnica, inafara de net, camera foto (care este din ce in ce mai banala), jocuri si muzica, nu folosesti nik altceva decat ocazional, cand oricum nu este prea necesar. Si asa iti dai seama ca ai dat banii pe ceva ce nu iti trebuie in mare parte.In concluzie ai dat o carutza de bani absolut degeaba pe superbul device pe jumate nefolositor. Si atunci te intrebi 'de ce?'

     Natura umana este facuta sa fie pacalita de 2 culori si 3 vorbe, asa de sensibil am devenit, sau poate tot ei ne-au sensibilizat. Toate strategiile de marketing a tuturor companiilor, in care se investesc sume cu mai multe zerouri decat poti numara, sunt indreptate direct spre noi, potentialii lor clienti. Prin masinaria lor de propaganda comerciala, care din motive clare este mai buna decat masinaria de propaganda politica, prin reclame facute atent pana la cele mai nanoscopice detalii in care iti spala creierul, obligandu-te sa crezi mai presus de toate ca EI sunt cei mai buni si ca produsul LOR e cel pe care il vrei astfel aruncandu-te intr-un vortex din care nu mai iesi nici la pastele cailor. Marea dezamagire e cand iti dai seama k te-au mintit in cel mai josnic mod, cand iti dai seama k TI-AU VANDUT ILUZII.

No comments:

Post a Comment